V For Vendetta - 2006 - BluRay 1080p - Torrent - İndir - Download

| | | | 15 Haz 2013 0 yorum


V For Vendetta, İngiliz Yazar Alan Moore'ın 80'li yıllarda yazmış olduğu bir çizgi roman serisinden uyarlanmış son derece başarılı bir filmdir. Yıl 2020'dir ve 5 Kasım 1605 yılında Guy Fawkes'in, I. James iktidarına karşı gerçekleştirmeye çalıştığı "Barut Kokusu" diye bilinen İngiliz Parlamentosunun havaya uçurulma eyleminin 415.yıl dönümüdür. İngiltere yine tıpkı o dönemdeki gibi zorbalığın baskının ve faşizmin hakim olduğu bir iktidarın yönetimi altındadır, düşünce özgürlüğünün dahi olmadığı bu ortamda halk tüm olanları kabullenip, hükümetin her isteğine boyun eğmektedir.cümleleriyle başlayan filmdeki olaylar, Çaykovski'nin 1812 Uvertürü eşliğinde, V tarafından, Adliye binasının patlatılmasıyla gelişmeye başlar. V film boyunca yüzüne taktığı maskesini sadece bir defa ağlarken çıkaracak ve filmin sonlarına doğru bu maske, inanılmaz güzel bir sahneye imza atacaktır. Hükümetin ve medyanın ikiyüzlü işbirliğini net bir biçimde izleyeceğiniz bu filmde halkın istediğinde ve inandığında gücünün ne kadar önemli olduğuna bir kez daha şahit olacaksınız.
“İnsanlar hükümetten korkmamalı, hükümetler insanlardan korkmalı” sözü bu filmin son derece önemli repliklerden birisidir ve hükümetin insanlardan korkmasının zamanı da artık gelmiştir...

Filmle ilgili anlatılacak öyle güzel öyle öyle güzel sahneler ve replikler var ki benim bunların içinde en sevdiğim replik ve sahne, Emma Goldman'ın (Bu kadın benim herşeyim, çok seviyorum ve yeri gelmişken piyasada onunla ilgili ne varsa toplamaya çalışıyorum, hani olur ya belki sizin de elinize onunla ilgili bişiler çıkar, buyrun paylaşın benle, hayır demem vallahi) "Dans edemeyeceksem devrim benim devrimim degildir" sözlerinin kullanıldığı sahneydi...

ve filmin aslında neredeyse kısa bir özetini veren Nathalie Portman'a ait şu sözlerle şimdilik yorumumu burada bitiriyorum...

"Bize insanları değil fikirleri hatırlamamız söylendi. Çünkü bir adam yenilebilir, yakalanabilir, öldürülebilir, unutulabilir. Fakat bir fikir 400 yıl sonra bile hala dünyayı değiştirebilir Fikirlerin gücüne ilk elden tanık oldum. Fikirler uğruna ölen ve öldüren insanlar gördüm. Ama bir fikre dokunamaz, tutamaz hatta öpemezsiniz. Fikirler kanamaz, acı çekmez ve sevmezler. Ve özlediğim şey bir fikir değil, bir adam. 5 Kasım’ı bana hatırlatan adam…Asla unutmayacağım adam…“ 
İyi seyirler...

Siz bu yazıyı okuyan counter kişiden birisiniz.

0 yorum: